Motylki

Dyżury specjalistów od 25.03.2020 r. 

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla Przedszkolaków, Uczniów i ich Rodziców

Pomoc psychologiczno-pedagogiczną można uzyskać przez kontakt ze specjalistami ZSP-5 Żory. Prosimy kontaktować się poprzez wiadomości na e-dzienniku lub przesyłane na służbowe adresy e-mailowe. Wykaz specjalistów, ich dyżury oraz dane kontaktowe:

Imię i nazwisko

stanowisko

dyżur

godziny

kontakt

p. Małgorzata Szypuła psycholog piątek

11.00-12.00

malgorzata.szypula@zsp5zory.pl
p. Natalia Kościelniak pedagog wtorek

12.30-13.30

natalia.plonka@zsp5zory.pl
czwartek

10.30-11.30

p. Patrycja Główczyńska logopeda poniedziałek

11.00-12.00

patrycja.glowczynska@zsp5zory.pl
p. Katarzyna

Planicka – Sroga

surdologopeda poniedziałek

15.00-16.00

katarzyna.planicka@zsp5zory.pl

porady i konsultacje możliwe od 06.04.2020r.

p. Mirela Koralewska logopeda środa

10.00-11.00

mirela.koralewska@zsp5zory.pl
p. Marcelina Przesdzink oligofrenopedagog poniedziałek

12.00-12.30

marcelina.przesdzink@zsp5zory.pl

W czasie pełnienia dyżurów specjaliści będą się starali systematycznie odpowiadać na pojawiające się pytania, wątpliwości, udzielać wskazówek i wsparcia. Prosimy jednak o wyrozumiałość w sytuacjach, gdy serwery będą przeciążone. Wówczas wiadomości będą docierały z opóźnieniem.


ORGANIZACJA PRACY ZSP NR 5 OD 25.03.2020 r.

Edukacja przedszkolna

Drodzy Rodzice,

zawieszenie działalności placówek wychowania przedszkolnego i szkół jest trudnym wyzwaniem nie tylko dla nauczycieli i rodziców, ale także dla dzieci. Prosimy cierpliwie wyjaśniać dzieciom, dlaczego nie mogą iść do „swojego” przedszkola, dlaczego nie mogą spotykać się z koleżankami i kolegami z przedszkola i szkoły, dlaczego nie mogą się bawić ulubionymi zabawkami przedszkolnymi. Nie ma przy tym potrzeby wywoływania u dzieci negatywnych odczuć: strachu, paniki i poczucia niebezpieczeństwa. Podstawową zasadą powinno być unikanie kontaktów z innymi osobami oraz stosowanie się do zasad utrzymywania czystości i higieny. Obecna sytuacja stwarza możliwości wdrożenia dziecka do dokładnego mycia rąk, zasłaniania ust przy kichaniu i kaszlu.

Wykorzystajcie Państwo czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekujcie od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu, np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, wykonywania (w swoim tempie) czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystajcie pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziecie wzbogacać słownictwo swojego dziecka. Znajdźcie czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystajcie z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponujcie dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Podstawową formą działalności dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa i właśnie poprzez zabawę dzieci nabywają nowe wiadomości i umiejętności. Każdy tydzień w przedszkolu ma swój temat kompleksowy. Dlatego przesyłane do Was informacje będą zawierały opisy zabaw edukacyjnych na jeden tydzień. Prosimy pamiętać, że czas, w którym dziecko potrafi skupić uwagę, zależy od jego wieku. Dlatego zajęcia i zabawy dla 3,4-latków mogą trwać do 15-20 minut, dla dzieci starszych (5,6-latków) do 30 minut. W tym czasie można realizować zadania z różnych obszarów rozwojowych, tj.: zabawy ruchowe, muzyczne, badawcze, matematyczne, rozwijające logiczne myślenie, mowę.

Kontaktujemy się z Wami za pośrednictwem Librusa i maili służbowych. Przekazywanie informacji odbywa się dwutorowo. Nauczyciele wysyłają tygodniowe plany zajęć poprzez Librusa (w poniedziałek do 8.50), rodzice wysyłają zdjęcia prac dzieci poprzez maila służbowego. Możliwy jest również kontakt telefoniczny za pośrednictwem telefonu ZSP nr 5.

Konsultacje z nauczycielami – wychowawcami będą odbywać się 2 razy w tygodniu, w poniedziałki i czwartki w godzinach od 9.00 do 12.00. Natomiast konsultacje dla wszystkich rodziców będą od poniedziałku do piątku od 8.00 do 13.00. W razie pytań i wątpliwości, służymy pomocą.

Drodzy Rodzice, będziemy Wam przesyłać linki zawierające piosenki, zabawy ruchowe, a także linki do stron poświęconych rozwijaniu sprawności manualnej – kolorowanki, itp. Prosimy o zbieranie kart pracy dzieci do jednej teczki.

Oto niektóre z nich.

CIEKAWE LINKI

Oswajanie z problemem pandemii korona wirusa:

  1. Gra planszowa do druku – pomaga oswoić strach związany z pandemią

https://panimonia.pl/2020/03/16/pandemia-w-co-sie-bawic-w-domu/

  1. O wirusie, który nosił koronę – opowiadanie o koronawirusie dla dzieci

https://www.dzieckiembadz.pl/2020/03/o-wirusie-ktory-nosi-korone-opowiadanie.html

  1. Jestem Bohaterem – zostaję w domu – wyzwanie dla dzieci

https://www.dzieckiembadz.pl/2020/03/jestem-bohaterem-zostaje-w-domu.html

  1. Wirusobajka

https://www.youtube.com/watch?v=rAp9lkiAT18

Inne:

5. Serwis z bogatym ze zbiorem darmowych kolorowanek, które można wydrukować.

Zawiera  zabawy, legendy, wierszyki, komiksy dla dzieci i informacje o różnych gatunkach misiów.

http://www.misie.com.pl/nasza-stara-strona/start/start.php

6. Strona programu wspomagającego naukę dzieci z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych takich jak liczenie, dodawanie, odejmowanie, porównywanie liczb, mnożenie oraz dzielenie. Program jest bezpłatny.

http://matematykadladzieci.pl

7. Zabawy dla dzieci w wieku 2-6 lat. To pociąg do edukacji od najmłodszych lat.

https://ciufcia.pl/

8. Serwis zawierający gry dla dzieci, darmowe zabawy edukacyjne dla przedszkolaków i uczniów, kolorowanki do druku, labirynty, szlaczki, teksty piosenek, zagadki, maski, laurki oraz inne materiały, które pomogą zorganizować zajęcia w przedszkolu, szkole czy domu.

https://www.domowyprzedszkolak.pl/

9. Serwis będący interaktywną, baśniową krainą, po której mali goście mogą beztrosko „chodzić”  i odkrywać przeróżne miejsca łącząc zabawę z nauką. Każda zabawa kryje w sobie edukację. Można się tu wiele nauczyć, między innymi: liczyć, czytać, pisać, określać nazwy miesięcy czy godziny na zegarze. Dzieci poznają tu nuty, numery alarmowe, czy pierwsze słowa w języku angielskim. Zachęca do czytania książek, rysowania na kartce, śpiewania. Przekonuje, że warto myć zęby, a mycie głowy wcale nie jest takie straszne.

https://www.lulek.tv/

10. Serwis dla przedszkolaków i rodziców. Na stronie dzieci znajdą mnóstwo edukacyjnych, bezpiecznych gier i zabaw z różnych dziedzin życia. Przedstawione gry prezentują wysoki walor edukacyjny i opierają się na zasadzie EDUTAINMENT – czyli uczą poprzez zabawę, dziecko miło spędza czas bawiąc się i jednocześnie zdobywa wiedzę. Kiddoland został podzielony na 6 kategorii: gry edukacyjne wprowadzające w świat literek; gry i zabawy matematyczne; nauka, m.in. kolorów, kształtów, położenia, przeciwności; gry przekazujące informacje z otaczającego świata, jak np. anatomia człowieka, nauka znaków drogowych; gry kreatywne, konstrukcyjne, puzzle; zabawy ćwiczące pamięć, cierpliwość oraz spostrzegawczość.

https://kiddoland.pl/

11. To część serwisu YUMMY przeznaczona dla najmłodszej kategorii wiekowej dzieci. Zawarte w niej gry i zabawy dla dzieci podzielone zostały na dwie części (docelowo trzy), różniące się stopniem zaawansowania językowego. Każdy z poziomów dostępny jest w języku polskim, angielskim, niemieckim oraz francuskim. Gry dla dzieci pogrupowane zostały ze względu na ich temat bądź funkcjonalność na: gry matematyczne, gry poznawcze, gry muzyczne, gry twórcze, łączenie w pary, kuchnia, puzzle, ubieranki oraz kolorowanki.

http://www.yummy.pl/children/pl/menu/pl

12. Serwis zawierający gry edukacyjne z podziałem na dzieci najmłodsze, starsze i całkiem duże, a zachęcające do nauki poprzez zabawę. Dla najmłodszych przygotowano: naukę pisania na klawiaturze, słowne zabawy, naukę literek oraz trening umysłu.

http://pisupisu.pl/

13. Edukacyjny kanał telewizyjny

https://vod.tvp.pl/category/dla-dzieci

Prosimy w tym trudnym dla nas wszystkich czasie o pomoc w realizacji podstawy programowej poprzez realizację wybranych tematów z naszych propozycji.


MATERIAŁY EDUKACYJNE DLA PRZEDSZKOLAKÓW

Informujemy, że nauczyciele przedszkola przesłali materiały edukacyjne do realizacji poprzez Librusa. Prosimy o zapoznanie się z treścią  wiadomości. 


PRZEDSZKOLE ZAMKNIĘTE – DZIAŁANIA PROFILAKTYCZNE

Zgodnie z decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej informuję, że w dniach 12 – 13 marca 2020 r. (czwartek – piątek) do przedszkola mogą zgłaszać dzieci Rodzice, którzy nie mają możliwości zapewnienia im opieki w tych dniach.

Od 16 marca 2020 r. do 25 marca 2020 r. przedszkole będzie zamknięte. Są to działania profilaktyczne.

Inne informacje z MEN będą przekazywane na bieżąco.


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze MARZEC

tydzień 1

Temat tygodnia: Zwierzęta z naszych pól i lasów

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu,

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • zachęcanie do dbałości o porządek i wystrój sali,

  • wzbogacanie zasobu słownictwa,

  • wzbogacenie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją,

  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

  • doskonalenie poczucia rytmu,

  • rozwijanie orientacji przestrzennej,

  • rozwijanie sprawności rachunkowych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • przestrzeganie ustalonych zasad zachowania,

  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt,

  • rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań, poprawnych pod względem gramatycznym,

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania instrukcji przekazywanej przez N.,

  • zwrócenie uwagi na różnice w sposobie poruszania się zwierząt, rozwijanie logicznego myślenia i spostrzegawczości wzrokowej.

tydzień 2

Temat tygodnia: Marcowa pogoda

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną,

  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej,

  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku,

  • poznawanie w zabawie właściwości farb i zjawiska mieszania się kolorów,

  • wyrabianie umiejętności reagowania określonymi ruchami na dźwięki,

  • rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • utrwalanie pojęć: długi, krótki,

  • rozwijanie sprawności ruchowej,

  • rozwijanie orientacji w obrębie ciała,

  • przekazywanie wiedzy dotyczącej pogody,

  • kształtowanie nawyków prozdrowotnych,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie wyobraźni.

tydzień 3

Temat tygodnia: Wiosenne przebudzenia

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,

  • wzbogacanie wiadomości przyrodniczych,

  • rozwijanie ciekawości poznawczej,

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny,

  • zgodne współdziałanie z rówieśnikami,

  • rozwijanie koncentracji,

  • utrwalanie posiadanych wiadomości na temat pór roku,

  • rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie umiejętności matematycznych,

  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • wzbogacanie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów,

  • utrwalanie wybranych kolorów,

  • poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących wiosną w życiu małych zwierząt,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków wiosennych kwiatów.

tydzień 4

Temat tygodnia: Wiosenne powroty

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,

  • zapoznawanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski,

  • wzbogacanie wiadomości na temat wybranych ptaków, ich budowy i upierzenia,

  • rozwijanie spostrzegawczości i wrażliwości dotykowej oraz sprawności manualnej,

  • doskonalenie aparatu mowy,

  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,

  • wzbogacenie wiadomości na temat wyglądu i zwyczajów bociana,

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

  • wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów ptaków wiosną,

  • rozwijanie umiejętności matematycznych,

  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,

  • wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków,

  • zapoznanie z pierwszymi motylami spotykanymi wiosną,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • utrwalanie wiadomości na temat ptaków,

  • aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek.


Wydarzenia

17.02.2020 r. obchodzimy w naszym przedszkolu Dzień skarpetek nie do pary.

Kolorowe skarpetki nie do pary pełnią rolę symbolu. Oznaczają różnorodność, odmienność, społeczne niedopasowanie, czyli wszystko to, co towarzyszy ludziom z Zespołem Downa. W świecie ten dzień obchodzi się 21 marca.

Zakładając kolorowe skarpetki nie do pary, możemy okazać osobom z ZD swoje wsparcie, zrozumienie i akceptację. Możemy dodać im wiary w swoje siły. Zachęcić do „wyjścia z domu”. Do korzystania na miarę swoich potrzeb i możliwości z przestrzeni publicznej jako pełnoprawnych obywateli. Bez obaw, że zostaną wyśmiani, zlekceważeni, odesłani do kąta. Tego chcemy nauczyć naszych wychowanków obchodząc to święto.

28.02.2020r. w naszym przedszkolu odbędzie się spotkanie z funkcjonariuszami policji. Tematem spotkania będzie: „Bezpieczeństwo w domu i na drodze”.


Zaproszenie

Babciu, Dziadku

Zbliża się uroczystość Wasza,

na którą serdecznie Was wnuczek/ wnuczka zaprasza.

Będą piosenki, wierszyki oraz tańce żwawe,

Których posłuchacie, pijąc smaczną kawę.

Data i godzina jest tu bardzo ważna,

Więc je pamiętajcie, bo to rzecz poważna.

12.02.2020 godz. 9.30


Zebranie rodziców dzieci przedszkolnych

W dniu 10. lutego o godz. 16.30 odbędzie się zebranie rodziców dzieci przedszkolnych.

 Plan zebrania:

  • 16.30 – 16.40 – spotkanie z pielęgniarką szkolną,
  • 16.40 – 17.00 – „Wspomaganie twórczej aktywności dziecka” – spotkanie z p. psycholog Małgorzatą Szypułą,
  • ok. 17.00 – spotkania z wychowawcami grup.

Zapraszamy do udziału w konkursie

III PRZEDSZKOLNY KONKURS

Śpiewamy polskie kolędy”

  1. Organizator konkursu: Przedszkole 12 w ZSP – 5
  2. Koordynator: Julia Pszczółkowska

  3. Cele konkursu:

    • kultywowanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia,

    • popularyzacja polskiej kolędy,

    • wspieranie i rozwój zainteresowań wokalnych u dzieci.

  1. Termin i miejsce konkursu: 10 stycznia 2020 r. o godz. 9.30 Przedszkole nr 12 w ZSP nr 5 w Żorach

  2. Uczestnicy: dzieci uczęszczające do naszego przedszkola z grup A – E.

  3. Warunki uczestnictwa w konkursie:

    • zgłoszenie dziecka przez rodzica u wychowawcy grupy lub koordynatora nie później niż do 8 stycznia 2020 r.,

    • rodzic do dnia 8 stycznia 2020 r. dostarcza ścieżkę metodyczną utworu na własnym nośniku, podpisanym imieniem i nazwiskiem dziecka,

    • w przypadku akompaniamentu instrumentalnego, rodzic informuje o rodzaju instrumentu i danych osoby akompaniującej.

  1. Nagrody: każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom i upominek ufundowany przez Radę Rodziców Przedszkola nr 12.


Zaproszenie na zajęcia otwarte

Serdecznie zapraszamy rodziców dzieci

z grupy „ Motylki” na zajęcia otwarte,

które odbędą się 28.11.19r. (czwartek) o godz. 9:30.


Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

20.11.2019r. Powszechny Dzień Dziecka nazywany jest także Dniem Praw Dziecka. Jest obchodzony w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka w 1959 r. oraz Konwencji o Prawach Dziecka w 1989 r. Choć dzieciaki swój szczególny dzień mają 1 czerwca, Polska jako członek Światowej Organizacji Narodów Zjednoczonych pragnie propagować datę 20 listopada, jako Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka, by przypomnieć, że każde dziecko to Mały Człowiek, posiadający swoje prawa. W związku z tym wydarzeniem w naszym przedszkolu zorganizowany zostanie konkurs plastyczny pt.; „Nasze prawa ważna sprawa”.


Wydarzenia

Innowacja Przyjaciele zwierząt: ,,Gady chronione”

07.02.2020 r. odbyło się kolejne spotkanie przedszkolaków w ramach innowacji ,,Przyjaciele Zwierząt”. Tym razem głównym tematem były gady chronione. Dzieci oglądały krótkie filmiki edukacyjne przedstawiające gady objęte ochroną w Polsce (m.in. żółw błotny, wąż esculapa, jaszczurka zielona). Podczas spotkania miała również miejsce pogadanka na temat sposobów ochrony gadów. Na zakończenie każdy przedszkolak otrzymał kolorowankę z wybranym przez siebie gadem.


Wigilijka w przedszkolu

W bożonarodzeniową atmosferę wprowadziła nas wigilijka, w której brały udział wszystkie przedszkolaki oraz pracownicy. Przed spożyciem świątecznego obiadu miało miejsce kolędowanie oraz składanie życzeń. Celem wspólnego spożywania posiłku było integrowanie społeczności przedszkolnej oraz kultywowanie tradycji.


,,Nasze prawa – ważna sprawa” – rozstrzygnięcie konkursu
05.12.2019 r.
w sali ,,Biedronek” zostały zaprezentowane prace wykonane przez dzieci, których temat brzmiał: ,,Nasze prawa – ważna sprawa”. W konkursie wzięło udział 15 przedszkolaków. Każda praca była wyjątkowa, dlatego też każda z nich zajęła I miejsce. Dziękujemy przedszkolakom za udział w konkursie oraz zachęcamy do brania udziału w kolejnych.


Dzień Górnika
04.12.2019 r. w naszym przedszkolu gościliśmy szczególnych gości – Górników. Z okazji ich święta dzieci przedstawiły krótki program artystyczny. Przedszkolaki śpiewały piosenki, mówiły wiersze. Starszaki odegrały scenkę w gwarze śląskiej pt. ,,Kiszyni kapusty”. Górnicy zaprezentowali dzieciom górniczy mundur oraz opowiedzieli o pracy w kopalni. Po występach nadszedł czas na wręczenie upominków. Dziękujemy wszystkim Górnikom za przybycie!


Innowacja Przyjaciele Zwierząt ,,Niebezpieczne węże”
22.11.2019 r.
odbyło się kolejne spotkanie w ramach innowacji ,,Przyjaciele zwierząt”. Tym razem tematem przewodnim były niebezpieczne węże. Przedszkolaki oglądały krótki filmik przyrodniczy, podczas którego zostały przedstawione wybrane gatunki niebezpiecznych węży. Dzieci dowiedziały się m.in., że niebezpiecznym wężem zamieszkującym Polskę jest żmija zygzakowata. Na zakończenie spotkania każde dziecko otrzymało tematyczną kolorowankę.


Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

20.11.2109 r. obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Przedszkolaki przypomniały swoje prawa, a także obowiązki. Po krótkiej pogadance oraz filmiku edukacyjnym, dzieci otrzymały kolorowanki przedstawiające jedno z wybranych praw dziecka. W przedszkolu został również ogłoszony konkurs plastyczny pt. ,,Nasze prawa – ważna sprawa”.


Musical ,,Cudowna lampa Aladyna”

24.10.2019 r. dzieci z gr. B, C, D i E uczestniczyły w wycieczce do Kina ,,Centrum” w Jastrzębiu-Zdroju. Odbył się tam musical pt. ,,Cudowna lampa Aladyna”. Na scenie występowali aktorzy Teatru Muzycznego Forte. Musical był magiczną opowieścią, pełną niezwykłych piosenek. W trakcie przedstawienia dzieci mogły zaobserwować multimedialną wizualizację oraz grę świateł, a także dymu, który był widoczny podczas wyłaniania się Dżina z magicznej lampy.


,,Jesień malowana dźwiękiem” – koncert edukacyjny

23.10.2019 r. w naszym przedszkolu odbył się koncert edukacyjny ,,Jesień malowana dźwiękiem – wiolonczela”. Podczas koncertu dzieci poznały dźwięki wydawane przez wiolonczelę oraz jej budowę. Niektóre przedszkolaki miały okazję samodzielnej gry na instrumencie. Dzieci jednogłośnie stwierdziły, że wiolonczela jest koloru kasztanowego, a więc idealnie pasuje do aktualnej pory roku – jesieni.


„Kura Adela i parasole”

22 października grupę Motylków odwiedziła mama Milenki i zaczarowała nas na chwilę, przenosząc w świat kolorowych parasoli przesympatycznej Kury Adeli, bohaterki czytanej książeczki. Dzieci z wielkim zainteresowaniem słuchały bajeczki, ucząc się jednocześnie skąd się bierze deszcz i i dlaczego czasem dzieje się tak, że parasol przecieka ;). Dziękujemy mamie za poświęcony czas i zachęcamy rodziców do czytania bajek nie tylko w domu.


MOTYLKI pamiętają o Seniorach

20 października obchodzony jest Europejski Dzień Seniora. To świetna okazja, by przypomnieć o tym, jak bardzo potrzebne społeczeństwu są starsze osoby. To one przekazują młodszym pokoleniom swoją mądrość, a ukochana babcia czy dziadek to dla wnucząt często najlepszy przyjaciel i wzór do naśladowania. Seniorzy są skarbnicą wiedzy i nieocenionych wartości, które w obecnych czasach są często zapominane i spychane na margines codziennych spraw.

23 października chcąc uczcić tak ważne święto, grupa Motylków zaprosiła Seniorów z Miejskiego Domu Pomocy w Żorach, aby swoim krótkim programem artystycznym umilić czas osobom starszym,nierzadko samotnym i zapomnianym nawet przez najbliższych. Zorganizowano warsztaty kulinarne podczas, których dzieci wraz z seniorami wspólnie dekorowali babeczki, robili kolorowy lukier i masę cukrową. Czas wspólnie spędzony z pewnością zaowocuje wspólną sympatią, integracją pokoleń, będzie również cenną lekcją pokory wobec osób starszych, schorowanych, a jednocześnie wciąż potrzebujących miłości jak każda nawet najmniejsza istota.


Święto drzewa

18.10.2019 r. obchodziliśmy dzień drzewa. W ogrodzie przedszkolnym dzieci dowiedziały się, jakie znaczenie mają drzewa dla człowieka. Po krótkiej pogadance, dzieci z pomocą wychowawców oraz pana Marka, zasadziły w ogrodzie 3 drzewa: jabłoń, gruszę i śliwę. Przedszkolaki będą miały możliwość obserwowania ich wzrostu. W salach przedszkolnych zostały przygotowane dla dzieci doniczki, do których samodzielnie zasadziły wybrane przez siebie nasiona. Przed każdym przedszkolakiem jest bardzo odpowiedzialne zadanie – systematyczna pielęgnacja swojej sadzonki.


Próbny alarm przeciwpożarowy

W trosce o poprawę bezpieczeństwa dzieci w naszym przedszkolu w dniu 17.10.2019 r. odbył się próbny alarm przeciwpożarowy z udziałem straży pożarnej. Celem akcji było nabywanie przez dzieci umiejętności odpowiedniego zachowania w sytuacji zagrożenia, a także praktyczne zapoznanie się z zasadami bezpiecznej ewakuacji.


Innowacja ,,Przyjaciele zwierząt”: ,,Gad, czyli kto? Budowa, wygląd, zwyczaje”

16.10.2019 r. wszystkie grupy zebrały się w sali ,,Biedronek” po to, by uczestniczyć w pierwszym w tym roku szkolnym spotkaniu związanym z innowacją ,,Przyjaciele zwierząt”. Tym razem tematem spotkania były gady. Dzieci oglądały krótki film edukacyjny dotyczący gadów: ich budowy, wyglądu i zwyczajów. Następnie dzieci odpowiadały na pytania dotyczące tego, co widziały na filmie. Na zakończenie spotkania każdy przedszkolak otrzymał kolorowankę, na której był przedstawiony jeden z przedstawicieli gadów.


,,Jesienne skarby natury” – dzień integracji

07.10.2019 r. w naszym przedszkolu miał miejsce kolejny dzień integracji – ,,Jesienne skarby natury”. Dzieci z gr. B, C, D i E udały się do baranowickiego parku w poszukiwaniu jesiennych skarbów. Przed wejściem do parku wychowawczynie przypomniały, że park jest miejscem, w którym mieszka wiele zwierząt. Ludzie są w parku gośćmi, a więc powinni się w nim bardzo cicho zachowywać, aby nie przestraszyć zamieszkałych w nim istot. Dzieci wróciły do przedszkola z kolorowymi liśćmi oraz szyszkami. Wszystkie skarby natury zostały umieszczone w przedszkolnych kącikach przyrody.


Dzień Przedszkolaka 

20 września 2019 r. obchodziliśmy bardzo ważne święto – Dzień Przedszkolaka. W gr. A i B odbyły się wspólne zabawy integrujące grupę oraz zabawy ze śpiewem. Wszystkie dzieci, z okazji swojego święta, otrzymały drobne upominki.